Negarawan

Negarawan

Friday 14 March 2014

MH 370 PENEMUAN BARU


Allah belum izinkan MH 370 yang hilang ditemui. Bukan hanya Malaysia bahkan seluruh dunia menghulurkan segala kepakaran yang mereka miliki. Mari kita terus berdoa dan serahkan diri kita kepada Allah A'zawajalla..

Tetapi kita telah ditakdirkan menemui beberapa penemuan baru

1. Penemuan 1

Rakyat negara kita mempunyai rasa cinta yang tinggi terhadap negara dan apa sahaja yang berkaitan dengannya. Seluruh negara sederap sekata. Solat hajat dijalankan hampir setiap hari samada di surau mahupun di masjid.

Di mana mana rakyat sedang bercakap tentang MH370, simpati yang tinggi terhadap mangsa dan keluarga. Dalam perbualan saya di mana mana tidak ada seorangpun yang mempertikai atau memperlekeh usaha pihak berwajib. Semua mengharapkan agar segala galanya berakhir dengan baik.

2. Penemuan 2

Kita mempunyai pembangkang yang sangat tidak bertanggungjawab . Baru jelas bahawa bukan rakyat atau negara yang jadi keutamaan mereka. Di mana mana pembangkang bercakap tentang kegagalan kerajaan. Mereka menuduh kerajaan menjadi punca.

Mereka memetik berbagai bagai sumber dari luar negara yang sebenarnya tidak mewakili mana mana kerajaan untuk mengukuhkan tohmahan mereka. Mereka berusaha melaga lagakan Kerajaan Malaysia dengan Kerajaan Vietnam dan China.

Pembangkang melalui semua saluran yang ada cuba mencetuskan rasa benci rakyat dunia kepada Kerajaan Malaysia. Parlimen, pentas ceramah, blog, facebook dan segalanya digunakan untuk pastikan kebencian kepada kerajaan.

3. Penemuan 3

Kita ada pemimpin pelapis. Krisis penerbangan terbesar dalam sejarah dunia ini bukan sesuatu yang dirancang. Dunia tergamam termasuk USA dan China yang merupakan dua kuasa besar. Kerajaan Malaysia melalui Datuk Seri Hishamuddin telah mendepani situasi ini dengan berkesan.

Semua aset yang kita miliki digerakkan . Kita mendapat begitu banyak bantuan. Jadi sejarah dunia  juga. Segala macam  kekuatan dari seluruh negara besar datang bersama. Pemimpin kita rupanya mempunyai jaringan diplomatik yang amat baik sehingga negara negara luar amat bermurah hati menghulurkan bantuan.

DS Hishamuddin bukan hanya mengepalai perancangan, tindakan tetapi lebih daripada berdepan pula dengan resah gelisah penduduk seluruh dunia. Setiap hari berdepan dengan wartawan yang inginkan kepastian sedangkan sehingga kini hanya Allah yang mengetahui apa yang sebenarnya berlaku.

Umum mengiktiraf kemampuan Hishamuddin. Sabar dan tenangnya luar biasa. 


4.  Penemuan 4

Selain mempunyai kecenderungan seks luar tabii, (mahkamah telah membuktikannya) Anwar Ibrahim juga seorang yang sangat ' luar biasa ' hati dan perasaannya. Dalam pada satu dunia simpati, memberi rangsangan dan bantuan, Anwar memilih untuk secara rasmi memperlekeh, memperendah, menghina usaha bersungguh sungguh Kerajaan untuk menyelamatkan MH370.

Anwar bukan sahaja bercakap sebagai Ketua Pembangkang, tetapi seolah olah seperti musuh negara. Beliau menggunakan Parlimen untuk membuktikan bahawa kerajaan sangat lemah dan beliau mahu dunia mendengar cemuhannya.

Allah aturkan segalanya dengan baik. Mujurlah Anwar akan segera ke penjara, kalau tidak kita tidak tahu bagaimana kerosakkan yang mungkin beliau lakukan.

5.  Penemuan 5

Kita hamba Allah. Setinggi manapun teknologi dan kepakaran kita atau USA atau China, selagi Allah tidak mengizinkan selagi itulah kita tidak akan menemui apa apa.
Sehebat manapun kita pada perasaan kita, akhirnya kita kena menyerahkan diri kita kepada Allah sepenuhnya...




25 comments:

  1. Kita orang Islam percaya, setiap yang berlaku pasti ada hikmah

    ReplyDelete
  2. Manusia yang tidak normal sahaja mengambil peluang daripada kesukaran orang lain. Ini budaya pembangkang. Tunggu orang mati, tunggu orang susah kemudian tunjuk hero. Hairannya penjenayah matipun dibela

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong 100% artikal ini. Memang dah nama pun pembangkang sentiasa mencari atau mereka cipta kelemahan yang ada atau tiada untuk menjatuhkan kerajaan. Fahamilah wahai semua orang Melayu bangsaku yang beragama Islam, yang seagama dengan ku, yang sangat2 kukasihi, Pembangkang dahulu hanya membangkang dan membantu kerajaaan mengatasi kelemahan untuk membangunkan Negara
      Tetapi pembangkang sekarang hendak berkongsi memerentah Negara dengan membahagi -bahagikan negeri mengikut acuan parti masing2. Bayangkan dahulu kuasa Raja2 disekat kekebalannya. Sekarang lagi dahsyat lagi apabila sesebuah negeri dibahagi2 dan diperintah mengikut parti. Tak ke kita sebagai rakyat yang menjadi mangsa, dan jahatnya pemabangkang, kerosakan yang mereka buat semua diletakan kesalahan keatas kerajaan yang diterajui PM kita. Dan lihatlah sekarang bala yang berlaku secara tak langsung banyak membantu PM kita. Semua yang didoakan oleh pembangkang yang tak jujur pada rakyat seperti musang berbulu ayam akhirnya satu2 berbalik kepada mereka sendiri. Ya Allah selamatkanlah negaraku ini daripada kejahatan2 dan kerosakan2 yang dibuat oleh mereka yang berniat jahat keatas Negara yang kucintai ini. Ammeeen....Yarabbalalamin...

      Delete
  3. Kesimpulannya mereka semua kaki juboq Bau taik!

    ReplyDelete
  4. Selepas semua dah selesai, saya harap kerajaan akan dedahkan sikap sebenar pembangkang

    ReplyDelete
  5. Mari terus berdoa. Allah akan limpahkan rahmatnya. Kepada DS Hishamuddin semoga terus tabah menghadapi cabaran besar ini. Jaga kesihatan, jaga semua pegawai, hargai mereka. Allah menilai segala pengorbanan ini.

    ReplyDelete
  6. Aku percaya mesti ada hikmah punya. Hishamuddin dapat pengalaman yang amat berguna. Pembangkang cuba nak tunjukkan kegagalan kerajaan tapi Hishamuddin buktikan kesungguhan kerajaan.

    ReplyDelete
  7. Sabar, yakin pertolongan Allah. Aku yakin esok lusa kita dapat jawapan

    ReplyDelete
  8. Red Bean Army setan yang wajib dihapuskan. Macam macam fitnah mereka lemparkan, tunggu apa lagi?

    ReplyDelete
  9. Ada berita menyatakan serpihan kapal terbang ditemui di perairan Terengganu. Kita doa mudah mudahan semuanya akan terjawab dan terungkai. Allah Maha Besar !

    ReplyDelete
  10. Banyak berita termasuk dari luar negara nyata tidak benar. Mereka juga bergantung pada andaian.

    ReplyDelete
  11. Lebih memahami tindak tanduk pembangkang yang bermain dgn persepsi, bukan realiti. Semasa ramai yng mencari bukti dan jawapan secara ilmiah menggunakan akal kurniaan Alllh, mereka terus2an menembak secara rawak, tanpa fakta dan kajian ilmiah. Typical of their so-called leaders, memperbesarkan isu2 yang remeh temeh, tapi tak membantu menyelesaikan sebarang masalah.

    ReplyDelete
  12. Pelajar2 sekolah pon sibuk menghantar mesej harapan kpd mh370 atas kain rentang, nak sampaikan keprihatinan, walaupon cikgu cikgi buat dono. Busy kot dgn pbs, tak sempat mengesahkan hal negara.

    ReplyDelete
  13. Aku agak sangsi dengan pilot nih. Hubungan rapat dia dengan PKR wajar dijadikan asas penyiasatan. Kena check juga. Doa teruslah, Allah bagi pertolongan...

    ReplyDelete
  14. Penemuan 5 dan jangan dipandang ringan , kenapa ada air mani anwar dalam dubur saiful dan bagaimana ia boleh berada di situ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai orang Islam selepas melihat vdeo Saiful dihadapan Kaabah bersumpah kali ke2 yang dia telah diliw...oleh sidia tu, maka tidaklah berbelah bahagi aku menyokong Saiful 100% akan kebenarannya. Hanya orang Islam yang telah pergi kesana samada mengerjakan Haji atau Umrah akan menyetujuinya, dimana diTanah suci Mekah itu satu2nya tempat yang dibayar tunai segala kebaikan dan kejahatan. Ini aku sendiri pernah mengalami dan menyaksikannya, kerana telah beberapa kali aku disana. Insya Allah. Allah swt itu maha adil, bijaksana, dan mengetahui akan segala perbuatan kita.

      Delete
  15. Bah. Pertama:

    Si rejim-rejim Barat-Zionis ni memang DALANG-DUA-MUKA plg. DAJAL! Bayangkanlah, dgn. teknologi amat canggih Barat-Zionis termasuk sistem Satellite NSA dan NASA, mereka tak boleh mengesan MAS ini – MUSTAHIL; sedgkan DRONE mereka boleh pula kesan ‘teroris’ (kononnya) kampung kat pendalaman dan kwsn. pergunungan, cthnya di Afghanistan, Pakistan, Yemen dsbnya!

    Saya mengesyaki Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat di Diego Garcia yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. TERORISMA dajal ini (di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html , CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014; dan http://darah-satria.blogspot.com/2014/03/agenda-tersirat-disebalik-rampasan.html, Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MAS MH370 Thursday, 13 March 2014;)! Kemungkinan yg. sungguh MENGGERUNKan - cara TERORISMA yg. terbaru dan paling GANAS, oleh Barat-ZIONIS! Selepas berita ini tersiar, CIA dan Pentagon tiba-tiba mengeluarkan teori , kapal perang USS Kidd akan SEGERA mencari di Lautan Hindi pula akibat kemungkinan MAS terhempas di situ, tapi mengapa pula MAS boleh terbang sampai ke situ pd. asalnya; jadi teori MAS di’hijack’ ke Diego Garcia ini tidak mustahil – kemudian MAS kononnya akan dijumpai oleh US Navy dalam Lautan Hindi yg. sungguh sukar ini, kononnya terhempas setelah dirampas ‘teroris’, bahkan ini memang baru diramalkan Pentagon (macam mana pula dia tahu MAS terhempas di Lautan Hindi?!) dan kenapa tak mengesahkan dahulu hal ini dgn. K’jaan kita! Maka bukti MAS dihijack di Diego Garcia ini mungkin tidak akan dijumpai bila-bila – inilah yg. disyaki diharapkan si PENGGANAS Barat-Zionis ini.

    Ini disyaki akibat kehadiran sekaligus, 12 jurutera/saintis teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting, termasuk empat pemegang patent teknologi terbaru, dr. syarikat Freescale Semiconductor. Sy. Freescale ini terlibat dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016 , Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013; dan lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/, Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says, March 10, 2014 )!

    Di samping itu, Freescale Semiconductor ini juga turut dimiliki Empayar ZIONIS plg. Dajal, Empayar Rothschild, yg. membiayai dan mengasaskan Zionisma dan Israel (yg. berasal dr. Jerman, dan menjadi begitu berkuasa sejak abad ke 16 setelah menjadi “peminjam wang” kpd. Raja-Raja Eropah dan kemudiannya mengahwini mereka) - lihat di http://aftertheshift.blogspot.com/2014/03/malaysia-airlines-flight-370-patents.html, Malaysia Airlines Flight 370: “Patents Patents Patents?” ; http://www.blissful-wisdom.com/rothschild-sponsored-zionism-world-banking-control-and-israel.html, Rothschild sponsored Zionism, World Banking Control, and Israel; http://www.tokenrock.com/explain-order-of-skull-and-bones-the-78.htm, The Order of Skull and Bone; dan http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/the-order-of-the-illuminati/ , The Order of the Illuminati: Its Origins, Its Methods and Its Influence on the World Events, Dec 12th, 2012.


    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
  16. Sekarang, si CIA dan pakar Barat-Zionis lain, buat teori MAS mungkin dirampas kat tempat lain pula, dari Kepulaun Andaman hingga ke Bay of Bengal, Iran, Afghanistanlah dan mcm-macm lagi! Saya syaki nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA! Tapi sebelum ni CIA/Pentagon dah yakin MAS ‘terhempas’ di Lautan Hindi! Mereka dah PANIK tentang pendedahan Diego Garcia dlm insiden ini!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  17. PEMBETULAN:

    Sekarang, si CIA dan pakar Barat-Zionis lain, buat teori MAS mungkin dirampas kat tempat lain pula, dari Kepulauan Andaman di Bay of Bengal, Iran, Afghanistanlah dan mcm-macm lagi! Saya syaki nak mengalih perhatian dari DIEGO GARCIA! Tapi sebelum ni CIA/Pentagon dah yakin MAS ‘terhempas’ di Lautan Hindi! Mereka dah PANIK tentang pendedahan Diego Garcia dlm insiden ini!

    Makcik Sambal Belacan.

    ReplyDelete
  18. Terutama Malaysian Insider dan Malaysiakini laman memaparkan musuh kerajaan . Menulis supaya pembaca membenci kerajaan Malaysia. Memburukkan dan menghina kerajaan Malaysia kerana sokongan tegar an War homo kroni kena masuk penjara.

    ReplyDelete
  19. Akhbar Straits Times Singapura pada Khamis 13/3/2014 lepas mempablish kan photo pilot Fariq A Hamid dengan seorang lagi co-pilot mengambil gambar dengan 2 betina yang dijangkakan pelacur dari Australia. Dalam laporan STS, tv program di Australia menghebahkan ada langgaran undang-undang keselamatan dalam cockpit melibatkan co-pilot.

    1. Kedua co-pilot ini pada tahun 2011 membenarkan dua betina muda dari Selatan Afrika masuk kedalam cockpit, dilaporkan oleh seorang betina yang memberitahu Nine Network di Sydney.

    2. Sekarang betina itu namanya Ms Jonti Roos, sepanjang penerbangan dari Phuket ke Kuala Lumpur, kedua co-pilot ini bersembang dengan kedua betina dalam cockpit sambil menghisap rokok.

    3. Jonti Roos sekarang tinggal di Melbourne.

    4. Agaknya mereka bungkah-bungkah dalam cockpit bikin mereka naik ghairah, mana tahu. Terpampang photo besar dalam akhbar STS, ke-empat manusia ini, ditengah dua betina blonde hair dan seorang co-pilot di kiri dan kanan.

    ReplyDelete
  20. Semoga allah menlindungi negara kita dari musibah kedua selepas lahad datu
    Ternyata mereka mencuba sedaya upaya untuk menghuru harakan negara dengan
    agenda untuk menukar kerajaan baru yg mengikut telunjuk mereka. Perancangan
    Yg lama dibuat termasuk menfitnah pembantu pilot farid membawa masuk 2 org
    perempuan yg merupakan agen mereka kemudian menghebahkan kepada umum
    Melalui t.v australia akan disiplin pembantu pilot. Untuk tujuan apa kenapa farid jadi
    Mangsa dia cuma pembantu saja. Kalau tidak mendapat arahan dari pilot sendiri
    Yg menyuruh melayan kawan dia yg merupakan agen perisik itu. Kenapa nama farid
    Dijadikan mangsa fitnah dia cuma pembantu saja, kenapa tidak pilot. Seperkara lagi
    Macam mana mereka tahu farid bersama dalam penerbangan ke beijing, lepas tu buat kenyataan
    Memburukkan maruah farid. Rakyat malaysia perlu sedar kejadian ini sama seperti kejadian d lahad datu
    Campur luar untuk membantu parti pembangkang khususnya anuar berkuasa d negara ini. Seperti peritiwa
    lahad datu tidak ada rasa simpati pun mereka akan kejadian ini seolah mereka adalah musuh negara. Kejadian berlaku sebaik saja anuar dijatuh hukum penjara. Adakah ini kebetulan. Pilot yg membawa penyokong tegar anuar yg
    Turut serta berapa2 kempen ceramah PKR. Berita yg mas menafikan stimulator yg ada d rumah beliau adalah hobi amat diragui sebab dah beribu batu jauh terbang masih nak bermain stimulator d rumah. Jawapan tak berasas oleh mas. Semoga kebenaran akan terbukti juga, seperti saiful terpaksa menunggu 6 tahun lamanya.

    ReplyDelete
  21. Allahhuakbar. Kuatkan semangat Allah uji kita untuk angkat martabat kita insyaallah

    ReplyDelete
  22. Sesiapa saja blh buat o.ar tapi tu.ggulah balasan tuhan

    ReplyDelete
  23. Dulu anwar paernah berpantun, "tanya sama najib apasal goyang, nanti jawab najib sabah nak/dah hilang." Allah maha adil. Sekarang giliran kita berpantun,"tanya sama anwar apasal goyang, nanti jawab anwar, mh370 dah hilang". Sdra anwar, we know you are a close associates of the jews n those opportunists out there. We will never alow our country be 'ruled' by u and the outsiders. Ingat our ALLAH is different their allah as supported by you. Bacalah surah albaqarah ayat 120. Wallahualam

    ReplyDelete