Negarawan

Negarawan

Friday 21 March 2014

PRK KAJANG. HAKIKATNYA WAN AZIZAH TAHU SIAPA ANWAR !


Esok pengundi Kajang akan menjalankan tanggungjawab mereka sebagai rakyat. Mereka akan mengundi bagi memilih wakil DUN Kajang setelah penyandang diarahkan oleh Anwar Ibrahim mengosongkan Kerusi tersebut.

Saya percaya Wan Azizah akan menang. Bukan kerana rakyat suka atau percaya kepada PKR tetapi kerana UMNO dan Barisan Nasional telah gagal melaksanakan tanggungjawab kepartian mereka.

Jentera BN tidak struktural. Sehingga hari ini MCA tidak dapat menentukan berapa orang Ahli MCA Kajang dan siapa mereka. Kalau begitu sudah tentu mereka tidak dapat menjangka berapa orang pengundi Cina akan mengundi calon BN.

MCA Bahagian dikatakan gagal membentuk jentera gerak kerja pilihanraya kerana mereka umumnya tidak ghairah untuk menangkan calon BN. Pusat Daerah Mengundi 
{ PDM } MCA meriah sedikit daripada rumah mayat.

Jalinan Rakyat MCA hanya bergerak bersama calon dan tanpa calon mereka duduk santai sesama sendiri.

UMNO juga tidak serius. Saya difahamkan tidak sampai separuh pengundi dapat ditemui secara bersemuka. UMNO mengabaikan sama sekali kawasan yang mereka jangka sebagai kubu pembangkang.

Di atas segalanya Cina memang tidak mahu kepada BN. Mereka mahu robohkan UMNO dan mereka mahu berkuasa. Mereka juga tidak mahu PKR dan mereka memandang hina PAS.

Cina mahukan DAP dan halangannya hanya UMNO. Cina bersatu walau nampak berbeza. MCA dan Gerakan akan jadi sejarah. Kita akan ada hanya dua parti dominan.

Anwar telah berjaya menjadi alat yang berkesan. Alat untuk pecahkan Melayu dan naikkan DAP. Wan Azizah akan menang tetapi beliau tidak bahagia.

Jika ada orang kata Wan Azizah boneka, saya ingin katakan Wan Azizah adalah robot yang telah Anwar programkan. Azizah sudah hilang dirinya yang sebenar. Beliau berfikir, bertindak dan bercakap ikut program Anwar.

Oleh itu usah terkejut, bakal ADUN Kajang ini tahu ' siapa' Anwar tapi sampai mati akan taat kepada peliwat itu.


No comments:

Post a Comment