Negarawan

Negarawan

Monday 8 September 2014

MUJAHID YUSUF RAWA TENAT !!

Saya anggap ini penyakit. Pakatan sedang bermasalah. Umum tahu perkara ini. Yang peliknya Pakatan melaksanakan pelbagai program untuk menjelaskan bahawa PAS tidak akan bersama UMNO. Bila pemimpin tertinggi UMNO keluarkan kenyataan. Atau bila pemimpin tertinggi PAS keluarkan kenyataan mahu bersama UMNO?
Sebenarnya tiada. Sebab itu saya beranggapan Mujahid, Mat Sabu sedang mengalami kegelisahan melampau sehingga mereka gagal berfikir secara rasional..


Mujahid: Pas, Umno tidak akan bercampur 

KUALA LUMPUR - Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Dr Mujahid Yusof Rawa sekali lagi menegaskan bahawa Pas tidak akan bekerjasama dengan Umno walaupun terdapat desas-desus mengenai perkara tersebut. 

Mujahid berkata, pegangan tersebut terus kekal seperti yang diputuskan oleh Pas sebelum ini.

"Pas hendak bercampur dengan Umno, tapi hendak saya beritahu, Pas tidak pernah berhasrat untuk bercampur dengan Umno," katanya pada Forum Pas Campur Umno: Ke Mana Hala Tuju? di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur-Selangor di sini hari ini.

Sementara itu, mengulas sama ada Pas akan menerima kerusi Menteri Besar Selangor, Mujahid berkata, Pas tidak akan menerima jawatan tersebut selaras dengan keputusan Pas Pusat sebelum ini.

"Pas tetap dengan keputusan tidak akan menerima kerusi Menteri Besar tersebut," katanya.

Terdahulu isu ini timbul berikutan kenyataan berbeza dua orang pemimpin tertinggi Pas sebelum ini yang memberi kenyataan berbeza dalam satu sidang media baru-baru ini.

Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu berkata, Pas akan menolak walaupun istana memilih Adun mereka sebagai MB.

Bagaimanapun, dalam sidang media sama Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali berkata, Pas akan bersetuju dengan apa sahaja pilihan istana.

Jawapan Mujahid itu tetap menjadi tanda tanya, walau ia sedikit sebanyak menjawab persoalan peserta forum tersebut.

Turut hadir dalam forum tersebut adalah Presiden Pasma, Pahrolrazi Zawawi dan bekas pensyarah Undang-Undang Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Profesor Aziz Bari. -SH 

No comments:

Post a Comment