Negarawan

Negarawan

Tuesday 14 January 2014

KANGKUNG DAH SELAMATKAN NIK AZIZ, TAPI KITA TIDAK LUPA PENGHINAANNYA TERHADAP RASULULLAH SAW


                                               " Allah tilik tilik, tengok tengok jumpa soghe.."

Saya sedikitpun tidak terperanjat apabila blogger dan facebooker Pakatan berebut rebut memainkan isu ' kangkung ' , contoh yang disebut oleh Perdana Menteri dalam ucapannya baru baru ini.

Mentaliti pembangkang khasnya yang mengaku Islam bercakap perkara kecil dan berusaha menjadikannya isu besar. Itulah juga faktor mengapa PAS dengan budak diperbudak oleh DAP.

Semalam ialah hari keputeraan Nabi Muhammad SAW. Seluruh umat manusia di seluruh dunia meraikan hari bersejarah ini sebagai tanda kasih, kagum dan cinta kepada manusia terhebat dalam sejarah dunia hingga akhir zaman.

Peristiwa inilah antaranya telah meletakkan Nik Aziz yang dijulang selama ini oleh penyokong PAS sebagai ulama tersohor dalam keadaan ' tanda tanya ', keliru dan sedikit sebanyak meragukan.

Beliau mengeluarkan kenyataan bukan sahaja memperlekeh Rasullullah bahkan merendahkan kebijaksanaan ALLAH Taala.



Barangkali pendukung PAS sangat takut pada hari keputeraan Rasulullah SAW kita akan kembali mengenang kenyataan menyesatkan daripada Mursyidul Am mereka.

Mereka boleh pada bila bila masa bermain dengan persoalan remeh dan ranting, tetapi kita sentiasa ingat sekurang kurang pada setiap kali sambutan maulidur Rasul bahawa Nik Aziz Mursyidul Am PAS telah hina junjungan besar kita...


4 comments:

  1. Pakatan ada pasukan media yang kuat. Umno ambil pendekatan sinis terhadap pengamal media maya. Sebab itu dalam gelanggang maya UMNO sering kali tersungkur

    ReplyDelete
  2. nicky .. kalau sambut hari jadi bersama KARPAL ..BOLEH BUAT ACARA .. SAMBUTAN TAHUNAN DI PULAU MELAKA..

    ReplyDelete
  3. Kangkung jadi isu besar. Hina Nabi dilupakan. Atau adakah PAS redha dengan kenyataan Nik Aziz? Mana Harun Taib, mana Harun Din ?

    ReplyDelete
  4. Tuhan yg sila lendik atas arasyh, tuhan yg samseng, tuhan yg mencarut, tuhan yg memilih nabinya diantara 2-3 trilion manusia (mcm pilih taugeh pulak), muhammad yg sama dgn muhammad muhammad lain kampung kita: jelas semua ini menunjukkan dia tidak mengenal Tuhannya sendiri. Siapa yg membenarkannya, jelas membenarkan kebatilan.
    Ilmu Allah swt qadim dan azali, Allah swt Al Latif lagi Al Halim (Maha Lembut lagi Sopan). Allah swt Al Khalek (Maha Pencipta) yg Mengatasi segala galanya (segala ciptaanNya termasuk Arasyh), atas Arasyh tidaklah bermakna di atasnya, tp lebih tepat dgn makna mengatasinya.

    ReplyDelete