Negarawan

Negarawan

Friday 31 January 2014

BN PASTI AKAN LETAKKAN CALON DI DUN KAJANG...


Bila berbual bersama teman teman, ada ramai juga yang mahu Barisan Nasional meletakkan calon di Dewan Undangan Negeri Kajang dalam Pilihanraya Kecil yang akan berlangsung tidak lama lagi.

Kebanyakannya bersetuju untuk calon MCA diletakkan di situ sebagai menghormati hampir 40% pengundi Cina di sana. Dalam masa yang sama kita boleh melihat MCA kembali bersatu selepas terlibat dalam kempen pemilihan mereka baru baru ini.
Ujian untuk Leow Tiong Lai juga.

PRK ini juga boleh dijadikan gelanggang menguji jentera parti UMNO, MCA dan MIC.
Benarkah Jentera Penerangan telah mempunyai pengetahuan yang mencukupi untuk menangani isu kenaikan barang, GST dan sebagainya. Penting juga untuk dijawab ialah isu Kem Tun Mahathir yang mahu menjatuhkan DS Najib. ( Pasti kita tidak percaya tapi ini akan dimainkan oleh Rafizi dan pembangkang )

UMNO Selangor dikatakan sentiasa bergolak. Mari jadikan PRK Kajang ini medan penyatuan, jika mahu bersatu. Atau berpecahlah terus terusan supaya UMNO Pusat boleh terus abaikan UMNO Selangor untuk PRU 14.

Hakikat yang mesti kita akui ialah agak sukar untuk menang tapi bukan mustahil. Anwar juga bimbang. Jika majoriti dapat dikurangkan dengan kadar yang banyak, PRK Kajang ini akan jadi mimpi ngeri bagi Anwar.

PRK Kajang juga menjadikan undi Cina sebagai faktor menang kalah. Kita harap tiada peruntukan luar biasa untuk mereka. Kita dapat melihat sekali lagi sikap pengundi Cina supaya kita dapat meranang sesuatu yang lebih berkesan dan bermakna untuk PRU 14. DS Najib dan kepimpinan UMNO wajar sedar kita adalah underdog...kurang tekanan tapi bakal menghadirkan banyak bukti.

Setakat ini Pakatan bercelaru. Anwar terpaksa menunggu sehingga 3 Februari untuk memberikan penjelasan. Anwar perlu mencipta sebab sebabnya. Seperti biasa rakyat tahu Anwar akan berbohong seperti selalu.

16 September
40 ribu Bangla
Arsenik, patah tulang, HIV dan ratusan penipuan yang lain.

Barangkali PRK ini akan jadi ' makmal ' yang sangat bermakna, jauh lebih bermanfaat daripada beberapa makmal yang telah tubuhkan. Kita juga akan melihat Pemuda, Puteri dan Wanita. Jangan lupakan Majlis Tertinggi yang sedar panas dengan kemenangan.

Apapun kita sebagai orang Islam wajib yakin dan percaya, tiada satu perkarapun berlaku di atas mukabumi ini berlaku sia sia. Ia pasti datang dengan segala bentuk pendidikan dan pengajaran selagi kita mahu berfikir.


No comments:

Post a Comment