Negarawan

Negarawan

Wednesday 18 December 2013

KENAPA SHAH ALAM ? APA KHALID SAMAD BUAT ?


Sebelum ini kita sudah mendengar usaha usaha menyebarkan Agama Kristian giat dijalankan. Tetapi usaha usaha ini digerakkan di kawasan luar bandar atau pedalaman. Penduduk di pedalaman Sabah dan Sarawak jadi fokus kumpulan ini.

Kemudian kita juga mendengar usaha Kristianisasi ini dilakukan secara sulit khasnya kepada remaja yang bermasalah dan bergelandangan.

Hari ini akhbar melaporkan gerakan menyebarkan Kristian ini sudah mula dilakukan secara terbuka di Shah Alam. Kumpulan ini dikatakan diketuai oleh seorang lelaki warganegara Amerika Syarikat dan fasih berbahasa Melayu.

Maka kita tertanya tanya mengapa Shah Alam menjadi tumpuan mereka ?

Saya percaya kumpulan ini mensasarkan Shah Alam kerana di sini letaknya Pusat Pengajian Tinggi yang penuntutnya  terdiri daripada Orang Melayu Islam. Mereka percaya anak anak yang baru terpisah dengan keluarga ini mudah digoda untuk bersama dengan mereka.

Kumpulan ini dikatakan mula bergerak pada awal tahun ini dan terlebih dahulu membina hubungan dengan kumpulan sasaran mereka. Kemudian mereka akan menghadiahkan sasaran mereka dengan buku dan makalah yang turut menggunakan kalimah ALLAH sebagai Tuhan.

Maka saya ingin bertanya kepada Ahli Parlimen PAS yang mewakili Shah Alam, YB Khalid Samad..adakah beliau sedar bahaya besar yang sedang melanda umat Islam di Shah Alam? Tidakkah beliau bimbang, sebagai pemimpin di Shah Alam yang menjadikan Islam ( kononnya ) sebagai matlamat, Islam sedang diceroboh secara terbuka?

Atau mungkinkah Khalid menganggap ini sebahagian daripada liberalisme yang sedang diperjuangkan oleh kalangan tertentu ?


                Kristian sedang bertapak di kawasannya. Apa tindakan Khalid ?



No comments:

Post a Comment