Negarawan

Negarawan

Tuesday 24 June 2014

TUAN IBRAHIM TUAN MAN SAHKAN PAS SEDANG RETAK TERUK !

Semua ahli parlimen sama ada dari parti komponen Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional perlu menghormati bidang kuasa yang sedia ada.
Tuan_Ibrahim_Tuan_300x200PETALING JAYA: Naib-Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa semua ahli parlimen sama ada dari parti komponen Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional menghormati bidang kuasa yang sedia ada.
Beliau diminta mengulas mengenai isu pengurangan kuasa eksekutif Majlis Agama Islam Negeri Selangor (MAIS) yang dicadangkan oleh beberapa ahli parlimen PAS Selangor baru-baru ini.
Tuan Ibrahim berkata, pandangan yang diberikan oleh mereka merupakan pandangan peribadi dan bukannya pandangan yang telah dipersetujui oleh parti.
“Kita menghormati undang-undang dan perlembagaan yang sedia ada, berkenaan perkara tersebut, itu merupakan pandangan peribadi bukannya mewakili parti”, katanya.
Katanya lagi, bagi PAS tidak timbul isu pengurangan kuasa yang sedia ada, cuma sekiranya terdapat pertindihan dan penambahbaikan, sebaiknya perlu dibawa berbincang terlebih dahulu supaya tidak timbul polemik.
Ujarnya lagi, kuasa eksekutif tersebut telah diperakukan oleh peraturan dan undang-undang. Sekiranya ingin membuat sebarang perubahan mestilah mengikut tatacara yang sedia ada.
“Biar makhamah yang tentukan keputusan rampasan AlKitab, kita tunggu sahaja keputusannya”, katanya lagi.


Kenyataan ini adalah respon kepada desakan PAS Selangor yang mahu mengurangkan kuasa Sultan dalam isu Agama di Selangor.

Saya yakin hanya masa yang akan menentukan apa akan berlaku kepada PAS. Pedagang agama, pasti akan menerima balasan Tuhan.

3 comments:

  1. Cara PAS melepaskan diri " .... merupakan pandangan peribadi" ...kah kah kah

    ReplyDelete
  2. Betul. Mungkin lepas di dunia . Akhirat ?

    ReplyDelete
  3. Tuan Ibrahim ni aku tak respeklah. Dulu ok, sekarang ko.

    ReplyDelete