Negarawan

Negarawan

Monday 24 February 2014

TAHUN KUDA , PIL KUDA...ANTARA DUA DARJAT !


Salah satu kepercayaan orang Cina ialah tahun Kuda ( tahun ini ) adalah tahun gemilang bagi mereka. Mereka akan mencapai banyak kejayaan dalam tahun ini. Walau bagaimanapun mereka mesti sanggup melakukan banyak pengorbanan termasuk mesti bersedia menghadapi pertelingkahan.


Antara yang paling berani dan pada saya cukup berjaya setakat ini ialah Teresa Kok yang tampil dengan video Tahun Baru Cina. Beliau mengkritik dan mengutuk pemimpin UMNO sehingga menimbulkan ' kemarahan' orang Melayu.

Dua perkara telah Teresa capai,

1. Membuktikan  orang Melayu sudah tidak boleh disatukan. Lihat respond orang Melayu terhadap isu video Teresa. Ramai yang marah tetapi ramai juga yang menganggap Teresa betul.

2.  Teresa menjadi begitu agung dalam kalangan masyarakat Cina kerana keberaniannya. Sampai sekarang Teresa tidak memohon maaf dan dikatakan walau apapun berlaku, Teresa tidak akan memohon maaf. Sesiapapun tidak boleh melakukan apa apa terhadap Teresa.

Malang pula Hj Hadi Presiden PAS, dakwaan beliau bahawa ada calon PKR semasa PRU 13, merupakan pengedar pil kuda. Dakwaan beliau telah menyebabkan Hj Hadi terpaksa membayar dua juta ringgit kerana ingkar kepada perintah penghakiman.

Hj Hadi sedang dikutuk oleh pengikut PAS kerana membiarkan diri sehingga disaman dan ini menjatuhkan imej PAS. Bahkan ada yang mahu Hj Hadi berhenti.

Kadang kadang ada benda berlaku yang kita tak mampu nak jawab. Seorang naik kerana kuda, seorang bakal jatuh kerana kuda.

Apapun kita tunggulah. Apapun keputusan akhirnya nanti, Hj Hadi dengan pertolongan DAP dan PKR pasti akan membayar saman tersebut, nama namanya telah rosak dan aku jangka ini adalah hari hari terakhir Presiden PAS ini.


2 comments:

  1. HAJI HADI SEDANG DIHUKUM. MALU DAH TENTU DAH ! SELAMA INI IKUT SUKA DIA JER MAINKAN AGAMA. SEKARANG DIA RASALAH.

    ReplyDelete
  2. Aku rasa Cina DAP sedang bergerak dengan laju meninggalkan PKR dan PAS

    ReplyDelete