Negarawan

Negarawan

Saturday 6 December 2014

PEMIMPIN UMNO DAH MAKIN BERANI !

Dulu selepas PRU 12, 2008 pemimpin UMNO terpaku. Tsunami Cina menjadikan pemimpin UMNO agak terkejut dan takut. Mana mana pemimpin yang bertanding di kawasan yang ramai pengundi Cina terperangkap dalam situasi sukar. Pada ketika itu pemimpin UMNO hampir tidak berani mahu bercakap tentang Melayu.

Di sisi yang lain, orang Melayu pulak berpecak secara mutlak. PAS dan PKR benar benar telah berjaya pecahkan undi Melayu sehingga Cina menjadi penentu kalah menang dalam PRU.



Keadaan dah berbeza sekarang. Pemimpin UMNO dah makin berani, terus terang dan jelas. DS Hishammuddin yang teruk terkesan pada PRU 12, nampaknya melakukan pemulihan dengan pantas . Kenyataannya tentang UMNO tidak lagi mencerminkan sebarang kerisauan.

Saya harap semua pemimpin UMNO akan kembali menjadi pejuang Melayu. DS Najib memulakannya dengan umumkan Akta Hasutan 1948 kekal. Ini permulaan yang amat meyakinkan.

UMNO tak boleh lagi nampak budiman untuk tagih undi Cina sebaliknya UMNO kena berusaha sedaya upaya memenangi hati orang Melayu untuk kekal berkuasa...

6 comments:

  1. Cina benar benar ambi kesempatan atas perpecahan Melayu. Malang Melayu.

    ReplyDelete
  2. Orang umno memang harap pemimpin lebih tegas dan berani. Pengkhianatan Cina ni tak boleh dibiarkan

    ReplyDelete
  3. Orang umno memang harap pemimpin lebih tegas dan berani. Pengkhianatan Cina ni tak boleh dibiarkan

    ReplyDelete
  4. Kita dapat lihat kemantapan datuk hishammuddin dan rakan rakan sebayanya. Tapi cawangan dan bahagian aku rasa tetap tak bergerakpun

    ReplyDelete
  5. Sebenarnya inj PRU terakhir yang akan menentukan survival UMNO. Jika sekali ini UMNO gagal maknanya kita serahkan negara kepada Cina DAP.

    ReplyDelete
  6. Kenapa pemimpin melayu harus takut ? inikan tanah melayu!

    ReplyDelete