Negarawan

Negarawan

Sunday 30 November 2014

SOLIDARITI..

Kita tak ada pilihanpun. Menyatu atau bersedia untuk kalah. Kita sentiasa ada sebab itu berbalah dan berbeza. malangnya sampai sanggup hilang kuasa.

Cina pulak sentiasa solid. DAP ke, MCA ke, Gerakan pun bila bertembung pasal kepentingan Cina mereka akan bertaut. Kita Melayu dah berpecah dengan PAS dan PKR, jangan pula berpecah dalam UMNO.



KUALA LUMPUR 29 Nov - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein menyeru para pemimpin dan ahli UMNO agar memperkukuhkan soladiriti sebagai kekuatan berhadapan ancaman luar biasa yang kian mencabar.

Beliau berkata, ianya sebagai pencetus semangat dalam menuntut kesepakatan semua pihak agar kekuatan parti dapat dipertahankan.

“Inilah realitinya, cabaran kita amat getir. Semakin kita mencatat kejayaan, semakin lebar tuntutan yang perlu dipenuhi, semakin tinggi kita memperolehi pencapaian, semakin meningkat cabaran yang perlu didaki.

“Namun yakinlah kita boleh, kita sebenarnya boleh.

"Saya amat percaya kita berupaya menangani ancaman dan cabaran ini,” ujarnya dalam ucapan sesi penggulungan Perhimpunan Agung UMNO 2014  (PAU 2014) di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Hishammuddin turut mengingatkan berhubung kepentingan dalam mempertingkatkan sektor keselamatan dan pertahanan negara.

Jelasnya, kerajaan perlu memperkasakan aset dan kelengkapan pertahanan dalam berhadapan ancaman musuh negara.

"Aspek keselamatan yang dititik beratkan merupakan peringatan penting yang terkandung dalam wasiat Raja-raja melayu," ujarnya.


5 comments:

  1. Nampak macam boleh tapi ia bukan mudah. UMNO ni karenahnya macam macam.

    ReplyDelete
  2. Inilah faktor menang kalah UMNO. Kalau boleh solid insyaallah UMNO akan maintain. Ini aku tgk di mana mana ada masalah.

    ReplyDelete
  3. Kalau semua peringkat ada kesedaran senanglah. Aku nampak ada yang rasa macam tiada apa apa masalah dalam parti. Berebut juga. Akhirnya maam mana nak solid.

    ReplyDelete
  4. Dari dulu iniah yang dianjurkan. Bersatu, solid. Sekarang mana ada pilihan dah.

    ReplyDelete
  5. Mantap Datuk Hisham sekali ini . Nampak matang dan jelas penggulungan beliau.

    ReplyDelete