Anak ini baru berumur 15 tahun. Malangnya bila dia fikir dia berjaya tipu semua orang tetapi dalam masa yang sama merosakkan dirinya.

                                                                 Tiada maruah

KUALA TERENGGANU - Seorang remaja perempuan berdepan detik hitam dalam hidupnya apabila mendakwa dirogol teman lelakinya selepas dipaksa menaiki motosikal tanpa kerelaan, dalam satu kejadian di sebuah rumah di Kampung Jeram, Manir, di sini.

Kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 1.25 petang pada April lalu ketika mangsa yang berusia 15 tahun, berada di luar kawasan sekolahnya di Manir sebelum dihampiri teman lelaki berusia 20-an.

Menurut sumber, mangsa ketika itu ingin pulang ke rumahnya, namun suspek memaksa mangsa agar ‘lepak’ sekejap di rumahnya.

“Mangsa menolak pelawaan itu kerana mahu pulang segera ke rumah, namun tindakan itu menyebabkan suspek mula naik angin apabila bertindak kasar menarik tangan mangsa dengan kuat, bertujuan memaksa mengikutinya.

“Tindakan suspek itu menyebabkan pinggang mangsa sakit dan bimbang kejadian lebih buruk berlaku, mangsa terpaksa mengikut kehendak suspek dengan menaiki motosikal tersebut tanpa kerelaannya,” katanya.

Sumber berkata, sebaik tiba di rumah suspek, dia membawa mangsa masuk ke dalam biliknya dan di situlah, mangsa mendakwa dirogol suspek.

“Sejurus kejadian, mangsa pulang ke rumahnya, tetapi tidak membuat laporan polis kerana bimbang akan diapa-apakan suspek.

“Bagaimanapun selepas hampir tiga bulan merahsiakan perbuatan keji suspek itu, mangsa nekad membuat laporan di Balai Polis Manir, di sini, kelmarin. Susulan laporan dibuat, suspek ditahan polis beberapa jam kemudian,” katanya.

Sementara itu, Majistret Nurunaim Abdullah membenarkan suspek ditahan reman selama empat hari sehingga Khamis ini untuk siasatan lanjut.