Negarawan

Negarawan

Wednesday 16 July 2014

HARGA KETUA CAWANGAN HANYALAH KAIN PELIKAT DAN KURMA ?


Saya mintak maaf. Mungkin ada yang kurang selesa dengan pandangan saya ini tapi apa salahnya kita bertukar tukar fikiran. Saya dapati di Bulan Ramadhan ini semacam ada pesta , pesta kurma dan kain pelikat.


Petang tadi seorang kawan lama menghubungi sambil merungut. Katanya seperti tahun tahun lalu tahun ini juga sama. Ketua ketua cawangan UMNO di seluruh negara dianugerahkan ' kain pelikat dan kurma ' oleh Ketua Bahagian yang juga salah seorang Ahli Majlis Tertinggi UMNO.

Tahun 2014 ini, inilah kali kedua dapat berjumpa Ketua Bahagian. Kali pertama sewaktu perasmian serentak mesyuarat cawangan yang lalu.

Kata kawan saya, Ketua Cawangan ada KPI yang diarahkan untuk dicapai tapi dia tak tahu apa KPI Ketua Bahagian dan pimpinan parti yang lain.

Dulu selepas PRU 13, terasa macam Ketua ketua cawangan sangat dihargai. Segala macam janji didengar sebagai tanda terima kasih pimpinan kepada pemimpin akar umbi. Selepas setahun, sebenarnya tiada apa apapun yang berlaku sebenarnya.

Saya tak tahu apa yang pimpinan akar umbi ini mahukan. Mungkin ada yang mampu menerokanya, memenuhinya sebagai persiapan menghadapi PRU14?


No comments:

Post a Comment