Negarawan

Negarawan

Tuesday 22 April 2014

RENDAH SANGAT PENILAIAN PKR TERHADAP RAKYAT !!

Semua kita tahu Anwar tidak bercadang untuk bertanding Presiden PKR. Umum tahu Anwar hanya mahu pastikan survival keluarganya. Sekarang Azizah, selepas ini Nurul Izzah. Tapi kita rasa sangat jelek bila PKR cuba bodohkan rakyat dengan alasan tahap sekolah rendah.

Kita tidak mahu ROS manipulasi kes Anwar Ibrahim

johari_abdul_jpp_pemilihan2014 

PETALING JAYA 22 APR: Penarikan diri Anwar dari bertanding jawatan presiden KEADILAN sebagai langkah mengelak Pendafar Pertubuhan (ROS) mempersoal jawatan Anwar Ibrahim yang kini berdepan rayuan kerajaan dalam kes Fitnah II.

“Kita tidak mahu ROS dan kerajaan ambil kesempatan terhadap kes ini. Maka beliau dengan rela hari lepas peluang untuk bertanding jawatan ini,” kata Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) Datuk Johari Abdul.

Ini ditambah dengan kematian peguam bela Anwar, Karpal Singh, dan ahli parlimen Permatang Pauh itu perlu memberi fokus Mahkamah, ya.

Tambah Johari, kumpulan penasihat guaman Anwar telah menasihatinya untuk tidak bertanding bagi jawatan Presiden untuk pemilihan kali ini.

“Dengan keadaan kematian saudara Karpal dan kesibukan (Anwar) terhadap kes mahkamah yang sedang beliau lalui.

“Kumpulan perundangan menasihati beliau supaya tumpu pada kes dia,” kata Johari.
Sebelum ini, DAP turut berdepan masalah dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) yang enggan mengiktiraf pemilihan semula Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC).

ROS turut mengarahkan DAP untuk mengadakan pemilihan semula CEC selepas aduan selepas didakwa tidak sah kerana dipercayai terdapat ahli yang dipecat turut mengundi pada pemilihan tersebut.

JPP mengesahkan Anwar tidak bertanding bagi jawatan Presiden KEADILAN pada pemilihan parti yang dijadualkan secara berperingkat mengikut negeri bermula 25 April hingga 11 Mei 2014.

No comments:

Post a Comment