Negarawan

Negarawan

Sunday 17 November 2013

SIMPATI BENAR MAHFUZ OMAR DENGAN LIM KIT SIANG.


Kuala Lumpur- 17 November. 
Pengerusi DAP Karpal Singh didesak bersikap jujur dalam mendepani isu berhubung kenyataan beliau menyarankan pendaftaran PAS dibatalkan berikutan pendedahan kenyataannya itu kelmarin.

Naib Presiden PAS ( akan mempertahankan jawatan) , Datuk Mahfuz Omar berkata selaku ahli politik berpengalaman, Karpal seharusnya berani mengakui kesilapannya jika ia benar benar mengatakan perkara tersebut.

" Dia kena jujur dan berjiwa besar. Sebelum ini dia nafikan. Lim Kit Siang juga nafikan selepas mendengar penjlasan Karpal " Kata Mahfuz.( UM )

Mahfuz nyata kesal kerana tindakan Karpal telah mencalar imej PAS dan imej DAP serta Lim Kit Siang sekaligus.

p/s - Walaupun diketahui berkelulusan rendah tetapi kebijaksanaan Mahfuz terserlah di sini. Walaupun dia mengatakan Karpal berbohong namun tuduhan itu tidak akan merosakkan hubungan akrab PAS - DAP sebab dalam masa yang sama Mahfuz seakan mempertahankan DAP dan Lim Kit Siang.

Jikapun Karpal akan melenting, ia akan dilihat mewakili dirinya secara peribadi bukan bagi pihak DAP.

Inilah pentingnya pengalaman politik. Mahfuz dapat menambah nilai bagi dirinya dan dalam masa yang sama menjaga keharmonian hubungan dalam Pakatan.


4 comments:

  1. Nampaknya PAS tak dapat tidak terpaksa menjaga hati DAP. Mereka tersilap langkah bila menjalin hubungan ini dan malangya mereka tak dapat berpatah balik.

    ReplyDelete
  2. Slm blog tuan sudah di pautkan di blog MMI mohon di pautkan kembali blog MMI mahamissa.blogspot.com tq

    ReplyDelete
  3. Terima kasih MMI. Akan dipautkan. Teruskan perjuangan..

    ReplyDelete
  4. Mahfuz perangai macam beruk...kenapa beliau provoke menteri SARKAS dalam dewan kemarin...level tahap anak haram jek si mahfuz nie

    ReplyDelete