Negarawan

Negarawan

Thursday 21 November 2013

PEMBANGKANG MENGALAH KEPADA NAJIB !


Lawatan kali pertama Datuk Seri Mohd Najib Razak sebagai Perdana Menteri ke Bangladesh telah membuka lembaran baru apabila perundingan dua hala telah menghasilkan lebih banyak persefahaman untuk kebaikan bersama.

Perdana Menteri Bangladesh, Sheikh Hasina telah mengetuai sambutan negara bersama barisan Menteri Kabinet beliau.

Tapi bukan itu yang menarik perhatian saya. Lebih daripada itu, kumpulan penunjuk perasaan yang pro kepada pembangkang telah menghentikan sementara demonstrasi mereka sebagai menghormati kunjungan Najib.

Beberapa petugas hotel sewaktu ditemui menyatakan " Kumpulan penyokong pembangkang tidak mengadakan tunjuk perasaan hari ini sebagai tanda hormat kepada pemimpin anda ", kata seorang pegawai hotel yang sempat ditemui.

Mari kita bandingkan mereka dengan pemimpin pembangkang kita. Hampir setiap hari ada sahaja pemimpin pembangkang kita memburuk burukkan pemimpin kita.

Bahkan ada yang pergi ke banyak negara luar bagi menyuburkan kerisauan dan kebencian terhadap pemimpin kita. Implikasinya mereka harap negara yang mereka kunjungi tidak akan melabur dalam negara kita, ekonomi merosot dan kerajaan menjadi lemah.

Kadang kala kita memandang rendah kepada orang lain sedangkan hakikatnya mereka lebih bertamadun berbanding kita...


2 comments:

  1. bangla lagi beradap...kat sini...usahkan pemimpin...Sultan pon depa berani berdemo...

    ReplyDelete
  2. Pembangkang Malaysia? Bangkang ! Bangkang ! Termasuk pemimpin depa...

    ReplyDelete