Negarawan

Negarawan

Wednesday 5 February 2014

UMNO GILA SEX !


Itulah tohmahan pembangkang . Setiap kali ada berita/ cerita berkaitan salah laku sex Ketua Pembangkang, maka yang disalahkan dan ditohmah adalah UMNO walaupun UMNO sama sekali tidak terbabit.

Pertama kali persoalan salahlaku sex Anwar Ibrahim ditimbulkan oleh peguambela Anwar sendiri iaitu Karpal Singh. Kemuadian ia disemarakkan oleh sahabat karib Anwar juga yang menggelar Anwar Al Juburi, Timbalan Presiden PAS Mohd Sabu.

Kemudian banyak lagi isu sex melibatkan Anwar, tiada satupun laporan dibuat oleh UMNO tetapi UMNO yang dikatakan gila sex. Pelaku sebenar yang didakwa di mahkamah, ditunjukkan video China Doll bebas bebas bahkan boleh pula merancang pelbagai usaha untuk mengangkat dirinya.

Inilah kejayaan permainan persepsi yang digerakkan oleh pembangkang sejak 1998 hinggalah sekarang. UMNO pula hakikatnya masih terkial kial mencari formula melawan serangan persepsi ini.

Oleh yang demikian saya ingin menyarankan agar isu sex Anwar langsung tidak disebut di Kajang. Apabila Nallakarupan menawarkan diri untuk menjadi calon dengan alasan ' banyak cerita hitam Anwar' dalam poketnya, saya nampak UMNO telah tersilap jika memilih Nalla.

Begitu juga jika Datuk Ahmad Maslan percaya isu sex adalah bahan kempen yang baik di Kajang, sekali lagi UMNO telah kalah sebelum bertanding. Ada cara lain yang saya percaya berkesan di Kajang dan akan bermakna juga di tempat lain.

Usaha kerajaan meringankan beban hidup rakyat, mengawal harga barang, menawarkan kemudahan biaya di bandar semuanya ada kesan yang baik. Kerajaan kena buktikan kesungguhan ini. 

Langkah kedua yang nasional sifatnya ialah Kerajaan perlu gandakan tekanan terhadap orang Cina yang pasti akan menyokong DAP dalam mana pilihanraya sekalipun. Jika bukan DAP bertanding mereka akan menyokong Pakatan juga kerana ada DAP di dalamnya.

Langkah penghapusan orang tengah, memperbanyakkan Kedai Rakyat 1 Malaysia, membuka lebih banyak pasar tani dan pasar malam adalah contoh tekanan yang telah dimulakan oleh Kerajaan. Saya yakin golongan peniaga Cina mula dapat rasakan kesannya.

Teruskan langkah langkah ini sehingga golongan ini sedar bahawa mereka tiadapun tiada masalah bagi rakyat. Selama ini Cina berfikir monopoli mereka dalam perniagaan akan menyebabkan kerajaan  tunduk. Sekarang terbukti mereka salah perkiraan.

Pengundi Cina jadi amat berani mengkhianati kerana mereka rasa Kerajaan tidak berupaya. Bila Kerajaan dah mula gunakan kuasa, mereka akan kembali melutut kepada kita. Tanpa undi bulat Cina Pakatan sebenar tidak akan ke mana mana...


No comments:

Post a Comment