Negarawan

Negarawan

Wednesday 22 January 2014

KETUA PENERANGANNYA BODOH, AHLI TAK MUNGKIN MENJADI CERDIK !


Satu ketika saya pernah tertanya tanya, mengapa PAS begitu bodoh ?

1. PAS sentiasa bercakap mahu menegakkan Daulah Islamiyyah, tetapi bertanding jumlah kerusi parlimen yang amat sedikit. Jika mereka menang semua kerusipun, mereka tidak layak memerintah. Tetapi PAS dan seluruh ahlinya percaya mereka akan memerintah.

2. PAS tidak pernah mahu melaksanakan hudud. Sebulan sebelum PRU 13, Nik Aziz umumkan Jawatankuasa telah dibentuk untuk mengkaji pelaksanaan hudud. Ini diumumkan pada setiap kali PRU. Seluruh ahlinya percaya.

3. PAS sentiasa menanam kefahaman dalam kalangan ahli bahawa sebagai ahli Harakah Islamiyyah, mereka perlu letakkan perjuangan Islam di hadapan. Maka ahli berkorban apa sahaja untuk perjuangan. Sedangkan mereka tahu pemimpin mereka kaya, berkereta mewah, beristeri banyak.

Ini antaranya...banyak lagi. Saya malu mahu mengulas bagaimana PAS tertipu oleh DAP dan PKR. Saya tak tergamak. Jika diulas, maka kita nampak kebodohan PAS dari pucuk hingga ke akar.

                                            Kebodohan yang tak dapat disembunyi..

Hari ini Ketua Penerangan PAS Mahfuz Omar sekali lagi berjaya menunjukkan kebodohannya. Beliau mengajak ahli Parlimen BN untuk melakukan undi tidak percaya kepada Perdana Menteri. Alasannya, kangkung dan kos sara hidup !

Saya fikir kalau Mahfuz sanggup bekorban sedikit, eloklah beliau menyambung pelajaran. Mahfuz perlu belajar sebab kalaupun sudah terlewat untuk menjadi cerdik sekurang kurangnya Mahfuz boleh berusaha untuk tidak nampak bodoh sangat.

Saya akui rakyat memang agak tertekan. Kos sara hidup meningkat tetapi saya percaya ia tidak sampai menghalang rakyat untuk meneruskan kehidupan. Perhatikan pusat membeli belah, lihat lebuh raya pada hari cuti. Hakikatnya rakyat masih mampu meneruskan kehidupan biasa.

Kangkung dan kesempitan ini sebenarnya lebih kepada mainan pembangkang.
Kesilapan Mahfuz ialah apabila percaya bahawa semua rakyat mahu Najib ditukar.
Barangkali Mahfuz melihat kritik termasuk oleh penggiat maya sebagai signal penolakan .

Hakikatnya tidak timbul isu Najib mesti turun, Najib masih mengawal keadaan dan saya yakin dengan sedikit penambahbaikan, Najib akan terus memerintah.

Kebodohan Mahfuz ialah beliau percaya kepada Anwar Ibrahim yang sentiasa mendakwa ada pemimpin UMNO akan U Turn. Kebodohan No 1 Mahfuz ialah apabila menerima jawatan Ketua Penerangan PAS, sedangkan tiada apa yang dapat diterangkan oleh orang sepertinya...

Jadi kesimpulannya, jika begitu bodoh Ketua Penerangan PAS maka sudah pasti yang lain tidak lebih bijak daripadanya...

1 comment:

  1. Kah Kah Kah Mahfuz kah kah kah Mahfuz kah kah kah

    ReplyDelete