Negarawan

Negarawan

Monday 20 January 2014

AKHIRNYA NAJIB LEPASKAN JAWATAN !!


Daripada sudut agama, kita ini adalah unsur baharu. Yang kekal abadi hanya ALLAH Rabbuljalil. Tiada yang peliknya jika pemimpin bertukar ganti. Orang PAS selalu menyebut, jika Nik Aziz berundur daripada Jawatan Menteri Besar Kelantan, maka habislah Kelantan. Tetapi yang berlaku adalah sebaliknya. Dikatakan Kelantan                ' berjalan' seperti biasa.

Sama juga keadaannya jika satu hari Perdana Menteri kita yang juga Presiden UMNO melepaskan jawatan dan digantikan oleh orang lain. Ini hukum Allah, segalanya bertukar ganti.

Yang menjadi isu ialah jika Najib TERPAKSA turun bukan  kerana kesalahannya tetapi kerana kegagalannya menangani sesuatu pada masa yang betul. Sebagai contoh,

1. Najib telah gagal menangani isu kalimah ALLAH dengan berkesan kerana Najib telah tersilap memilih DS Ahmad Zahid Hamidi sebagai Menteri Dalam Negeri, yang bertanggungjawab menangani hal hal keselamatan dan ketenteraman awam.

2. Najib telah gagal menangani isu kos sara hidup apabila beliau tersilap memilih Datuk Hassan Malek selaku menteri berkaitan . Menteri ini sangat lemah apabila sentiasa berusaha mengatasi masalah dengan masalah yang baru.

3. Najib telah gagal menangani isu perang perspsi kerana tersilap memilih Datuk Sabri Chek sebagai Menteri penerangan dan komunikasi yang hakikatnya langsung tidak berkesan dalam menangkis fitnah dan tohmahan.

Ini kegagalan Najib. Saya tidak mahu bercakap dari sudut politik kepartian kerana UMNO pada pandangan saya telah terlalu rosak dan sangat sukar untuk diperbaiki.
Saya menyentuh keberkesanan kerajaan dan menteri yang DS Najib pilih dan sikap serta tindakan mereka sedang ' MERENTAP ' Najib turun dari Kerusi Perdana Menteri.

Saya menyebut tiga menteri ini kerana dalam keadaan sekarang mereka yang klihatan paling gagal. Najib tidak ada banyak pilihan . Rombakan kabinet terpaksa dilakukan.

Saya tidak bermaksud, Najib kena terus jadi Perdana Menteri, tetapi saya fikir sementara menyediakan pelapis, kita tidak punya pilihan.


                                                  Najib tersilap pilih ramai Menteri...

No comments:

Post a Comment