Negarawan

Negarawan

Monday 27 January 2014

KERACUNAN SELEPAS MAKAN KANGKUNG !


Kita pernah dengar ada orang meninggal dunia selepas makan cendawan. Mungkin ada sejenis cendawan yang mengandungi racun yang boleh menyebabkan kematian.

Tapi setakat ini saya tidak pernah mendengar ada orang mati selepas makan kangkung. Keracunan pun tidak. Semasa saya kecil, ada jiran saya dimasukkan ke hospital kerana keracunan cendawan. Mereka mengalami cirit birit dan muntah yang amat teruk.

Ini sesuatu yang amat pelik. Selepas begitu meriah dengan ' kangkung' selama berhari hari, berulang ulang, semalam dan hari ini pengamal media maya Pakatan nampaknya setengah gila, meracau dan meraban. Mereka semacam mabuk keracunan.

Tindakan ADUN Kajang, Lee Chin Cheh meletak jawatan sebagai ADUN dan cakap cakap Anwar akan bertanding di kerusi tersebut seterusnya merampas kuasa sebagai Menteri Besar nampaknya benar benar menjadikan penyokong Pakatan gila dan hilang perhitungan.

Anwar tunjukkan beliau adalah pemimpin autokratik. Kejam, keras dan sukar diramal.

PAS bahkan DAP seakan dimasukkan ke dalam lubang najis apabila mereka tidak diberitahu apa apa sebelum segalanya meletus. Khalid Ibrahim akan direntap turun dengan cara yang amat hina. 

Anwar pernah menjual Wan Azizah dan Permatang Pauh. Kini Kajang pula jadi taruhan.

Pakatan akan menang di Kajang walau siapapun bertanding. Dan bila kocakan dalam Pakatan semakin kuat, saya percaya Anwar bersedia untuk tidak bertanding. Namun kerosakan telah berlaku. Pencacai maya Pakatan yang kebanyakan penyokong tegar PAS sedang nanar dan marah.

Demikian jika kita berpegang teguh dengan ajaran Islam . Kita tahu bahawa jika kita terus terusan menghina dan mengaibkan orang, suatu hari kita akan diaibkan.

Kepada teman teman pejuang maya upahan Pakatan, terimalah hukuman. Kita tidak perlu berhujah berdebat untuk melihat luka dan calar di hati teman teman. Insaflah, mohonlah keampunan Tuhan..


2 comments:

  1. Sekarang yang paling teruk jadi gila ialah Pas...he..he..

    ReplyDelete