Negarawan

Negarawan

Tuesday 3 December 2013

MEMBARA !! AHMAD MASLAN, BERHENTILAH BOMBASTIK !!


Kita mengenali Ahmad Maslan ialah Ketua Penerangan UMNO. Beliau juga adalah Timbalan Menteri Kewangan. Sebab itu bila bercakap, Ahmad Maslan wajar mengurangkan kenyataan ' politik populis ' sebaliknya lebih mesra rakyat marhain yang merupakan pengundi terbesar UMNO.

Petikan Utusan Malaysia

Kuala Lumpur 3 Disember- Mulai 1 Januari 2014, golongan berpendapatan sederhana dan miskin di seluruh negara akan menjadi kumpulan sasar bagi program terbaharu UMNO, Membantu Rakyat ( Membara ), yang diyakini lebih menepati objektif UMNO dalam menjuarai isu rakyat.

Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata , Membara yang menggantikan program terdahulu, Jiwa Rakyat akan diuruskan oleh Biro Penerangan UMNO dan dikendalikan di semua 191 bahagian UMNO.

Contohnya pada Januari kita tetapkan semua Bahagian UMNO beri bantuan bag sekolah kepada anak anak terpilih, Februari diadakan seminar, Mac pula diadakan futsal dan bolajaring.

Pada pertengahan tahun hadapan, kita akan buat kajian apakah program patut diperbaharui atau sebaliknya.

Saya menjadi keliru. Apakah sebenarnya yang mahu dicapai melalui program Membara ini? Kenapa ia dikatakan mahu membantu ' golongan sederhana dan miskin '? Tahukah Datuk Ahmad Maslan apa sebenarnya masalah rakyat ?

Saya jadi bimbang, UMNO hilang fokus. Janji yang ditabur banyak tetapi tidak upaya dipenuhi. Apakah dengan hanya memberikan beg sekolah, menganjurkan pertandingan futsal dan bolajaring, maka rakyat miskin dan sederhana telah dibantu?

Saya harap sempena Perhimpunan Agung ini, UMNO akan lebih analatikal, melihat sesuatu dengan terperinci dan tepat.

Doktor yang silap memberi ubat, pesakit mungkin kehilangan nyawa. Jika UMNO silap mentafsir keperluan, UMNO mungkin berkubur...


2 comments:

  1. Ini masa menawan pengundi. Apa saja yang dilakukan mestilah ke arah itu

    ReplyDelete
  2. Ahmad Maslan ni banyak sangat bercakap.

    ReplyDelete