Negarawan

Negarawan

Sunday 10 August 2014

TIBA TIBA SEORANG LAGI MANGSA LIWAT MUNCUL !

Setelah berita pemecatan Khalid Ibrahim dari Parti Keadlian Rakyat (PKR) tersebar dan menjadi viral di laman sosial hari ini, tiba-tiba muncul pula bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh cuba menjadi hero dengan menggesa Menteri Besar Selangor supaya meneladani dirinya kerana sentiasa setia dan patuh pada arahan parti atau lebih tepat lagi arahan Anwar Ibrahim.

Secara tidak langsung, tindakan Lee mendedahkan kisah perletakan jawatanya sebagai wakil rakyat telah membenarkan segala dakwaan sebelum ini bahawa bekas ADUN Kajang itu melepaskan jawatanya semata-mata untuk memuaskan nafsu Anwar Ibrahim yang sangat gila hendak berkuasa.

Menurut Lee, Menteri Besar Selangor itu sudah dimaklumkan dengan arahan perletakkan jawatan sebelum berlakunya Pilihanraya Kecil DUN Kajang lagi.

Dalam satu kenyataan lain, bekas Adun Kajang itu menyatakan bahawa 'kecurangan' dan keingkaran Khalid Ibrahim terhadap Ketua Umum PKR telah bermula sejak tahun 2009 apabila MB Selangor itu enggan menurut perintah Anwar untuk 'membantu' parti dan ketaatanya pada Sultan Selangor berhubung isu rampasan Bible versi bahasa Melayu yang mana telah menyinggung hati pihak tertentu.

Kemunculan semula Lee di tengah-tengah kemelut penukaran jawatan MB Selangor setelah sekian lama bersembunyi sejak melepaskan jawatan ADUN Kajang, telah membuka satu lagi pekung Anwar dan PKR.

Pengumuman pemecatan Khalid Ibrahim dari PKR terpaksa dilakukan setelah Majlis Pimpinan Pusat PKR sebulat suara mendapati ADUN Pelabuhan Klang itu telah mengingkari arahan Anwar Ibrahim yang mahu memilih isterinya, Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baru.

Ulasan

Sejak beberapa tahun kebelakangan, kata LIWAT bukan sahaja mewakili perbuatan Sodomi tetapi juga kepada sebarang perbuatan menipu, memanipulasi, mengkhianati. Ia nampaknya amat signifikan dengan apa jua tindakan Ketua Pembangkang Malaysia.

Bekas ADUN Kajang ingin membantu Anwar, malangnya ia mendedahkan perancangan jahat Anwar melalui langkah Kajang. Mungkin selepas ini orang berhak bertanya, berapa beliau perolehi untuk pengkhianatan itu?

No comments:

Post a Comment