Negarawan

Negarawan

Monday 13 October 2014

PENGGANAS TIDAK AKAN HAPUS DENGAN BAJET BESAR SEMATA MATA !

" PAS memecat Lotfi Ariffin daripada menjadi ahlinya pada 11 Mei, 2014 selepas mendapat maklumat dan mengesahkan beliau ke Syria untuk menyertai peperangan di sana melalui satu kumpulan yang dikatakan berjihad di sana," kata Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali.
"Kita mendapat maklumat itu sebelum ini dan menyiasatnya. Setelah sah, mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat pada 11 Mei lalu membuat keputusan memecat beliau."

Berita ini saya petik daripada The Malaysian Insider tak berapa lama dahulu setelah Pakatan berjaya menipu penganut mereka bahawa semua media arus perdana adalah ' perkakas ' UMNO.



Ini bermaksud bahawa cakap cakap PAS di kampung kampung tentang keperluan berjihad di medan perang adalah mainan bibir. Dalam masa yang sama PAS mengaku MEMANG WUJUD AKTIVITI PENGGANAS walau apapun topeng yang mereka pakai.

Kita abaikan PKR dan DAP. Saya anggap PKR dan DAP langsung tidak peduli apa yang berlaku dan tiada penganut mereka akan turut berjuang di medan jihad.

Saban hari kita baca atau dengar tentang ISIS. Samada terbunuh atau membunuh. Malangnya mereka menjadikan rakyat kita sasaran untuk direkrut.
Bayangkan sudah ada anak gadis tinggalkan keluarga dan pengajian kerana
cinta kepada '  mujahiddin ' yang sedang berjihad.

Saya nampak kita bukan sahaja berhadapan ancaman serangan tetapi rakyat kita berdepan ancaman godaan dan sudah ada yang tergoda. Maka saya sebagai rakyat mahu Kerajaan memberikan perhatian khusus terhadap isu ini.

Bajet besar sahaja belum cukup untuk melindungi negara dan rakyat kita. Menteri Pertahanan saya lihat amat serius dan konsisten dalam menghadapi situasi baru ini. Strategi kena berubah. Pakar diperlukan bagi melihat secara holistik apa yang patut dilakukan lakukannya segera sebelum terlewat !


8 comments:

  1. Budget besar ini penting tapi perlu digunakan secara berhemah. Jika berlaku ketirisan rakyat menanggung akibatnya.

    ReplyDelete
  2. Pas apa yang kerajaan buat atau kata semua tak betol. Apa yang dia buat dia tak pikir. Sampai kiamatlah jadi hamba dap

    ReplyDelete
  3. Pas ni saya dapati memang ada yang suka cakap pasal jihad terutama derma jihad. Dia tak pulak nak pergi.

    ReplyDelete
  4. Walaupun dipecat namun ada blogger Pas masih mengaitkan Ustaz Lofti dengan Pas. Mereka sengaja mahu orang menilai Pas sebagai mujahiddin. Hakikatnya Pas takut dikaitkan dengan pengganas.

    ReplyDelete
  5. Benda ni dah melarat. Kerajaan kena tegas. Menyesal nanti.

    ReplyDelete
  6. Dapatkan peralatan canggih dan moden. Musuh kita jugak berkembang dan mempunyai peralatan

    ReplyDelete
  7. Selain peralatan, jatidiri dan kualiti juga mesti ditingkatkan.

    ReplyDelete
  8. Bila kita menghadapi masalah, kita tahu siapa sebenarnya yang kita boleh harapkan.

    ReplyDelete