Negarawan

Negarawan

Wednesday 9 July 2014

PETANDA BERI KERUSI MENTERI KEPADA MCA ADALAH SATU KESILAPAN !

Tidak boleh salahkan DS Najib juga sebab beliau berpegang kepada semangat BN. Tapi bila UMNO sahaja yang fikir tentang BN manakala komponen lain bersantai, saya rasa sesuatu perlu dinilai semula.
Saudara baca artikel di bawah. Saya dapat bayangkan betapa selepas ini MCA akan menghantar senarai calonnya kepada DS Najib selaku Pengerusi BN dan Perdana Menteri. Bersama senarai itu, tentulah akan ada unsur ugutan dan sebagainya.
Kita bayangkan pula, adakah Pemuda MCA telah lakukan sesuatu untuk menawan pengundi muda Cina khasnya yang bulat menyokong Pakatan ?
Saya yakin itu tidak berlaku. Dan kalau boleh mencadang, saya mahu cadangkan agar UMNO dan pemimpinnya keluar daripada ideal bahawa MCA , Gerakan adalah rakan yang setia,

PRU14: Pemuda MCA mula kumpul senarai calon


  
Ketuanya, Chong Sin Woon berkata antara yang dikenal pasti termasuk mereka yang boleh memberikan khidmat terbaik kepada parti dan rakyat, serta dikenali ramai oleh penduduk di sesebuah kawasan namun tidak dicalonkan oleh pucuk pimpinan.
  
"Dengan mengumpul nama-nama yang berpotensi itu, kita boleh menilai prestasi mereka dalam parti sebelum PRU bagi memudahkan pucuk pimpinan memilih calon terbaik untuk bertanding," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Jawatankuasa Pusat Pemuda MCA di Wisma MCA di ibunegara semalam.

Beliau berkata pihaknya telah mengarahkan semua ketua cawangan, bahagian dan negeri untuk menyerahkan senarai nama calon yang berpotensi dalam masa terdekat.
  
Sementara itu, Chong berkata pihaknya telah memulakan siri penjelajahan program turun padang ke seluruh negara bermula Ahad lepas bagi mengumpul maklumat dalam membantu mentransformasikan parti itu.
  
"Setakat ini antara kawasan telah kami lawati iaitu di Kuala Kubu Bharu dan Semenyih di Selangor dan Nilai di Negeri Sembilan bagi mendengar keluhan rakyat dan anggota parti," katanya.
  
- Bernama

No comments:

Post a Comment